Safety | Campus

The Montreal campus is the image of Montreal: safe and watched over. We barely see them and yet, security agents and special officers of the Direction de la prevention et de la sécurité (DPS) ensures UdeM’s safety. An interview with Jean Baraby, DPS director since 2014 and, before that, a member of the City of Montreal’s police force for 30 years.

How many people ensure campus safety every day?

Several dozen security personnel secure the high quality of life enjoyed by campus students and employees every day, 24 hours a day. Their uninterrupted presence is the best way to protect the nearly 70,000 university users. We also rely on a system of cameras scattered throughout campus. UdeM hosts a larger population than some Quebec cities… It’s a city within a city!

Daisy Le Corre

Daisy est journaliste et chargée de projet au Service de l'admission et du recrutement. Amoureuse des mots et de la vie des gens, elle a toujours des idées plein la tête! Indiscrétion : elle voue un culte infini à Catulle Mendès, l'auteur qui lui permet d'étudier l'androgynie dans les oeuvres décadentes du 19e siècle. Raison pour laquelle elle poursuit sa recherche en littératures à l’UdeM…

Globe-trotteuse
Plume à papote