Montréal

I was born outside of Paris, over 5,000 kilometers from you, Montreal. When I was young, I dreamed of Africa, Vietnam and the tropical sun. I imagined Canada was a giant iceberg and Vancouver made me think of “take cover”. It was in 2014 that I discovered you, a bit randomly. Before meeting you, I was a convinced atheist, since then, I worship you. I even enrolled at the Université de Montréal because I understood that it was YOUR university. Montreal, let me tell you how I love you and how much you deserve your spot on the QS Best Student Cities list as the best student city in the world.

Daisy Le Corre

Daisy est journaliste et chargée de projet au Service de l'admission et du recrutement. Amoureuse des mots et de la vie des gens, elle a toujours des idées plein la tête! Indiscrétion : elle voue un culte infini à Catulle Mendès, l'auteur qui lui permet d'étudier l'androgynie dans les oeuvres décadentes du 19e siècle. Raison pour laquelle elle poursuit sa recherche en littératures à l’UdeM…

Globe-trotteuse
Plume à papote